Mens prisen på en bro over Femern Bælt er steget betragteligt - med 5,7 milliarder i forhold til hvad prognoser for kort tid siden sagde, så er prisen på en tunnel faldet - nemlig med 3,7 milliarder. Dermed er tunnel-løsningen definitivt den billigste. Det oplyste transportminister Hans Chr. Schmidt (V) på et møde i dag med folketings-partiernes trafikordførere, fortæller Ritzau.
De seneste prognoser siger nu, at prisen på Femern-broen bliver 38,5 milliarder - altså en stigning på 5,7 milliarder. Tunlen vil efter et prisfald på de 3,7 milliarder komme til at koste 37,9 milliarder.
Hiidtil har A/S Femern arbejdet med at projektere en broforbindelse. Transportministeren vil ikke endnu lægge sig fast på, om prisændringerne får en løsning med en sænketunnel i stedet for broen til at rykke nærmere. Der er ikke rapporteret om forskellige påvirkninger af miljøet ved de to løsninger.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.