- Ringsted er det første sted, der bør bygges et nyt stort parkeringshus til pendlere, siger Ringsteds borgmester Niels Ulrich Hermansen (V)
RINGSTED: Reaktionen er rettet mod et forslag, som to af regeringens topministre – skatteminister Kristian Jensen (V) og miljøminister Troels Lund Poulsen (V) – i dag er kommet med i Jyllands-Posten om, at der skal bygges store parkeringshuse ved flere stationer uden for hovedstaden.
Ministrene nævner selv Roskilde og Ringsted som oplagte byer at placere de nye parkeringshuse i. Det er Ringsteds borgmester selvsagt glad for.
- Et stort parkeringshus i Ringsted vil give effekt fra dag 1. På sigt har det også et stort potentiale med åbningen af Femern-broen i 2018 og en ny jernbane fra København over Køge til Ringsted. Ringsted er det centrale trafikkundepunkt på Sjælland både i dag og i fremtiden, siger Niels Ulrich Hermansen ifølge sin kommunikationsafdeling.
De to ministre foreslår, at parkeringshusene skal være reserveret til rejsende, som i dag ikke kan finde en parkeringsplads i nærheden af stationerne og derfor hellere venter i en bilkø på de københavnske indfaldsveje – ved Ringsted kører der for eksempel mere end 40.000 biler forbi i døgnet.
Parkeringspladserne skal tilegnes pendlere med en togbillet, og billetten skal gælde til både togturen og parkeringen. Den vurdering er Ringsteds borgmester Niels Ulrich Hermansen helt enig i.
- Vi har allerede i dag parkeringsproblemer i Ringsted, der fraholder mange fra at tage toget på arbejde. 8.000 mennesker pendler ud af Ringsted hver dag, og på trods af, at vi har gode togforbindelser, er der kun en mindre del, der tager toget, siger Niels Ulrich Hermansen og fortsætter:
- Det er selvfølgelig attraktive arealer, som også kunne bruges til kontorbyggeri eller butikscentre, der sættes i spil ved Ringsted Station. Men for borgernes og klimaets skyld, bør vi stille dem til rådighed for den kollektive transport.
Han vil nu tage kontakt til de to ministre for at høre mere om planerne.
Ministrene nævner selv Roskilde og Ringsted som oplagte byer at placere de nye parkeringshuse i. Det er Ringsteds borgmester selvsagt glad for.
- Et stort parkeringshus i Ringsted vil give effekt fra dag 1. På sigt har det også et stort potentiale med åbningen af Femern-broen i 2018 og en ny jernbane fra København over Køge til Ringsted. Ringsted er det centrale trafikkundepunkt på Sjælland både i dag og i fremtiden, siger Niels Ulrich Hermansen ifølge sin kommunikationsafdeling.
De to ministre foreslår, at parkeringshusene skal være reserveret til rejsende, som i dag ikke kan finde en parkeringsplads i nærheden af stationerne og derfor hellere venter i en bilkø på de københavnske indfaldsveje – ved Ringsted kører der for eksempel mere end 40.000 biler forbi i døgnet.
Parkeringspladserne skal tilegnes pendlere med en togbillet, og billetten skal gælde til både togturen og parkeringen. Den vurdering er Ringsteds borgmester Niels Ulrich Hermansen helt enig i.
- Vi har allerede i dag parkeringsproblemer i Ringsted, der fraholder mange fra at tage toget på arbejde. 8.000 mennesker pendler ud af Ringsted hver dag, og på trods af, at vi har gode togforbindelser, er der kun en mindre del, der tager toget, siger Niels Ulrich Hermansen og fortsætter:
- Det er selvfølgelig attraktive arealer, som også kunne bruges til kontorbyggeri eller butikscentre, der sættes i spil ved Ringsted Station. Men for borgernes og klimaets skyld, bør vi stille dem til rådighed for den kollektive transport.
Han vil nu tage kontakt til de to ministre for at høre mere om planerne.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.