Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job

Flest bruger selvbetjening i Frederikssund

Ifølge en netop offentliggjort KL-rapport er Frederikssunds borgere Danmarks bedste til at bruge kommunens selvbetjening
13. JAN 2012 11.24

FREDERIKSSUND: Opgørelsen viser, at hver borger i kommunen i gennemsnit betjener sig selv 1,44 gange på nettet pr. år. Det er næsten 1,4 gang mere end gennemsnittet for de 79 kommuner, der har deltaget i undersøgelsen.

Allerede i januar 2011 vedtog byrådet en klar og entydig kanal- og servicestrategi. Strategien betyder, at kommunen prioriterer digital selvbetjening og information på alle områder.

- De fællesoffentlige og -kommunale digitaliseringsstrategier stiller betydelige krav til effektivisering af kommunerne. Derfor er det helt centralt, at de borgere og virksomheder, der kan benytte digital service i kontakten med kommunen også gør det, siger borgmester Ole Find Jensen (S).

Penge at spare
Der er mange penge at hente, hvis borgerne i højere grad bruger selvbetjening, når de henvender sig til kommunen. Mens et personligt fremmøde i gennemsnittet koster 75 kr. for kommunen, koster en henvendelse via selvbetjening kun ca. 20 kr.

Som en af de meget få kommuner i landet tilbyder Frederikssund Kommune hjælp til selvbetjening udenfor normal åbningstid. Kommunen indgik i efteråret 2010 et samarbejde med fem andre kommuner, som betyder, at Frederikssunds borgere på stort set alle områder, kan få hjælp til selvbetjening via hotlinen i KvikSvar på Frederikssund.dk alle hverdage fra kl. 9-22.

krn