- Det er et stærkt signal om, at også staten har et medansvar i forhold til de store trafikale udfordringer, Århus står med, siger byens borgmester Nicolai Wammen (S). Han mener, at en letbane vil få den samme betydning for Århus, som metroen har for København.
Letbanen er en moderne sporvogn, som bliver el-drevet i bymidten, men køre med almindelig motor på landet. Samtidig har sporvognene den fordel, at de ikke behøver at være afskærmet fra anden trafik, ligesom almindelige tog.
Efter kommunens foreløbige skøn vil en letbane være klar til brug i 2015.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.