SØNDERBORG / ÅRHUS: Sønderborg reklamerer på århusianske busser og landet over med sloganet 'Vi kan, hvad vi skal - det er helt sønderborgsk', skriver Århus Stiftstidende. Den omfattende kampagne til 4,6 mio. kr. skal give Sønderborg et forspring:
- Jeg erkender, at man mener, det falder naturligt, at landets næststørste by bliver Europæisk Kulturhovedstad i 2017 i forlængelse af, at København havde æren i 1996. Men det er ikke en naturlov. Jeg vurderer, at vores chancer er gode. Vores bedste kort er det europæiske, og det spiller vi med et stort europæisk netværk, der også tæller Slesvig-Holsten som en del af begivenheden ud over selve den europæiske grænsehistorie, siger Sønderborgs kulturudvalgsformand Stephan Kleinschmidt (Sl.P.).
- Jeg er overbevist om, at vi med vores strategi står stærkest i kampen. Og den strategi har vi tænkt os at fastholde. Sønderborg skal ikke diktere, hvordan vi fører vores kampagne, siger kulturrådmand Marc Perera Christensen (K).
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.