Af Knud Abildtrup
- Jeg kan bekræfte, at Hans Henrik von Platen-Hallermund er stoppet som direktør for salg og marketing, siger pressechef Christoffer Hellmann fra KMD.
Salgsdirektørens fratræden kædes i en blog i JP i dag sammen med de aktuelle gavesager - af Kim Ege Møller, der i øvrigt synes, det er 'lidt tøsedrengeagtigt' af KMD.
Hellmann afviser den sammenhæng og henviser til en presseudtalelse fra adm. direktør i KMD, Lars Monrad-Gylling:
'KMD står midt i en vigtig omstilling, hvor vi har en ændret markedssituation, og der er ændrede agendaer. Samtidig er kravet til tempoet for denne omstilling meget højt. Vi har på den baggrund vurderet, at en ændring i organisationen er nødvendig og har ansat Karen Nielsen som salg og marketingdirektør. Hans Henrik von Platen-Hallermund forlader KMD med 10 års flotte resultater, men fremadrettet har vi altså vurderet, at Karen Nielsen har en profil, der bedre matcher KMD's behov.'
KMD meldte i sidste uge ud, at:
'I den seneste tid har der været en del medieomtale om offentligt ansattes deltagelse i forskellige aktiviteter på invitation af KMD.
Det sidste vi ønsker hos KMD er at skabe problemer for vores kunder og samarbejdspartnere. Når vi derfor kan konstatere, at der bliver rejst kritik af nogle af de aktiviteter, som vi ind imellem tilbyder vores kunder, må vi selvfølgelig se på, hvordan vi skal ændre vores politik på området.
Vi har derfor i KMD vedtaget en række nye spilleregler på området. Det betyder overordnet set, at kommer vi til at blive mere restriktive i vores valg af arrangementstyper.
Vi vil fortsat tage initiativ til arrangementer af faglig karakter, hvor der også kan blive mulighed for at netværke og sparre under uformelle former, men vores fremadrettede praksis justeres dog derhen, hvor fordelene ved samvær og netværk bevares, uden at vore gæster kan blive kritiseret for deres habilitet.'
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.