Danmarks Lærerforening kommer nu med et alternativt forslag om at undervise i længere tid ad gangen, så der ikke bliver brugt så meget spildtid på lokaleskift og oprydning. Ifølge regeringens folkeskoleudspil skal børnene undervises langt mere, og derfor er lærerne nødt til at ændre deres overenskomster, så de bruger mindre tid på forberedelse.
Nu beskriver foreningen ifølge Berlingske i et notat, hvordan de støtter en mere sammenhængende skole- og undervisningsdag, hvor en forudsætning er, at man gør op med den klassiske tankegang om lektioner på 45 minutter.
- Vi kan give eleverne 25 undervisningstimer om ugen, hvis vi tænker nyt og dropper lektionsopdelingen. Nu laver vi nogle sammenhængende forløb, som for vores skyld gerne må være flere timer i træk, forklarer Anders Bondo Christensen. Tanken er at give lærere og elever rum til at kunne fordybe sig og arbejde igennem i flere timer i træk med et projekt, uden at blive afbrudt af klokken. Gerne i sektioner på op til tre eller fem timer.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.