Transportministeren må garantere, at det ikke er pendlerne, der kommer til at betale for DSB's rod i regnskaberne. Sådan lyder meldingen fra Enhedslistens Per Clausen.
- Kystbanen var tænkt som det projekt, der skulle demonstrere fordelene ved udbud og privatisering og ved at DSB agerede på dette marked. Konsekvenserne har allerede været alvorlige for pendlerne. Når det nu er blevet afsløret, at DSB First økonomisk set har bygget på et morads af tvivlsomme økonomiske transaktioner, må vi kræve af transportministeren, at han giver en klar garanti til pendlerne om, at dette ikke kommer til at påvirke togtrafikken på Kystbanen negativt.
lcl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.