Skolen har blandt andet udarbejdet en timefordeling, så børnehaveklasselæreren har timer med 1. klasserne, modsat underviser læreren i 1. klasse 12-15 timer om ugen i børnehaveklassen.
SFO-pædagogerne, der modtager børnene fra børnehaven i løbet af sommeren, deltager også i en del timer i børnehaveklassen. Med denne timefordeling er de yngste elever omgivet af de samme voksne i de første tre svære år i skolen.
Skolen har udviklet et godt læringsmiljø for eleverne, som skaber plads til både individuelt arbejde og gruppearbejde samt til elevernes personlige læringsstile.
Læringsmiljøet fastholdes i hele indskolingsforløbet, ligesom lærerne også arbejder med samme pædagogiske arbejdsmetoder. Eleverne er også selv med til at lave dagens skema på en særlig tavle, så det altid er klart for eleverne, hvor de skal være, og hvad de skal lave.
Prisen som Månedens Skole kommer fra Undervisningsministeriet og Danmarks Lærerforening i fæællesskab.
Skolen blev i forrige uge udsat for en påsat brand.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.