RANDERS: Kommunen vil ansætte en uvildig medarbejder, der skal lytte til fustrerede borgere og give dem gode råd, hvis de vil klage, oplyser DR Østjylland.
Kommunen har oplevet en storm af klager rettet mod plejehjemmene i Randers. Ældrechef Erik Mouritsen indrømmer nu, at kommunen skal lytte mere til borgerne. Derfor skal pårørende nu have muligheden for at ringe ind med spørgsmål, bekymringer og klager til en uvildig medarbejder. Medarbejderen skal være på borgernes side.
- Det skal være en person, som kan hjælpe folk, som kan bringe kritik videre i systemet. Og så skal det være en person, der kan tage konkrete sager op og sige: Kan vi gøre det her bedre?
I Pårørendegruppen for Svage Ældre hilser de initiativet velkomment. Men de er dog bange for, at den nye hotline kan blive en lidt for let pakkeløsning fra politikernes side.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.