Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK Job
Foto: http://www.flickr.com/photos/mgifford/4524680709/sizes/o/in/photostream/

Briter øger reklame-konkurrence

I Danmark forlænger storbyer reklameaftaler med 15 år, men i Storbritannien stopper de største selskaber nu den praksis for at åbne konkurrencen
29. MAJ 2012 13.30

Mens Aalborg og Aarhus kommuner har forlænget aftaler om byinventar for reklameplads med yderligere femten år, så sættes der nu en markant stopper for det i Storbritannien.

De to store britiske aktører Clear Channel og JCDecaux har nemlig aftalt ikke længere proaktivt at få lokale myndigheder til at forlænge eksisterende kontrakter. Formålet er på sigt at øge konkurrencen til gavn for skatteyderne. I Danmark er det ligeledes Clear Channel og AFA JCDecaux, der sidder på markedet, men den britiske udvikling får ikke Aarhus til at fortryde deres forlængelse.

- Vi udbyder med arme og ben det, som vi mener at have en interesse i, men her har vi udstyr, som vi mener, det vil være utroligt værdispild at få nedrevet, siger fuldmægtig Frede Markussen fra ledelsessekretariatet i teknik og miljø.

Du kan læse hele artiklen på www.kommunen.dk