Kun halvdelen af de matematiklærere, der underviser eleverne i 4. til 6. klasse, er specialiseret i matematik.
Formanden for evalueringsgruppen, Sverri Hammer, siger, at de lærere, der har matematik som linjefag har bedre forudsætninger for at gennemskue den måde, som børn lærer matematik på.
På mellemtrinnet, 4. til 7. klasse, har kun 51 procent af lærerne matematik som linjefag, mens 14 procent har en uddannelsesbaggrund, der svarer til det.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.