- Vi hører tit fra de ansatte, at de bliver truet af en borger, og de efterlyser mere viden om, hvad de skal gøre. Derfor har vi taget initiativ til dette kursus i, hvordan man kan tale folk til ro på en god måde, siger Jacob Simonsen, der er direktør i RenoSam.
I Assens er en medarbejder blevet kørt ned af en opildnet borger, og for nogle måneder siden trillede en borger sin bil ind i en ansat. I den anden episode truede borgeren en medarbejder med tæsk.
I Svendborg har kommunen netop lanceret 10 bud på, hvordan man skal opføre sig på genbrugspladserne, og i Vendsyssel er medarbejderne allerede blevet undervist i konflikthåndtering.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.