- Vi har reduceret køretiden, vi har fået mindre forurening og bedre sikkerhed på vejene. I alt har det givet os en samfundsøkonomisk gevinst på 590-670 mio. kr., siger Daniel Firth, trafikplanlægger i Stockholms Kommune til Information.
Stockholmerne stemte i september 2006 om en etablering af en betalingsring, og selvom ringen i dag er en positiv fortælling, var det blot lidt over halvdelen af byens indbyggere, der stemte for i sin tid.
I dag er to tredjedel af byens beboere tilhængere af trængselsafgiften, som den kaldes i Sverige.
lcl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.