Rigmanden Karsten Ree har interesser i både Grenaa havn og Ebeltoft Safari. Derfor er han gået med i den arbejdsgruppe, der i et halvt års tid har fulgt situationen omkring Aarhus-Kalundborg ruten tæt og undersøgt muligheden for at åbne en alternativ rute mellem Grenaa og Hundested.
- Med mine planer om at producere bioethanol i Grenaa er jeg tæt på havnens forretningsområde. Med en forbindelse mellem det nordlige Jylland og Hundested undgår man den lange vej op til Sjællands Odde. Det kan også gavne Ree Park, siger Karsten Ree til Jyllands Posten.
Carsten Ree siger, at det endnu er for tidligt at sige om det kan blive til noget, eller om han eventuelt bliver medejer. Han afviser, at der er et bestemt rederi inde i billedet, men han kender folk, der driver færgefart, og dem rådfører han sig med.
- Vi taler om en kombineret fragt- og bilfærge. En hurtigfærge med et brændstofforbrug på 5.000-6.000 liter i timen er hammer dyr og forkert i forhold til CO2-regnskabet,« lyder det fra Karsten Ree, der i 2008 solgte Den Blå Avis og Bilbasen for 2 mia. kr.
krn
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.