Men spørgsmålet er så, om det skal være den billige eller den dyre model - prisforskellen er cirka 37 milliarder kroner.
Den billige model består alene af en østgående ringvej - altså en ny forbindelsesvej mellem Lyngbymotorvejen og Nordhavn - Og en cykel-og gangbro fra Østerbro til Nordhavn - Prisen på den pakke er 2,6 milliarder kroner.
En østgående ringvej vil - ifølge trafik og miljø-udvalget - i sig selv være lidt af en trafikal revolution, da den vil gøre den nuværende Ring 2 gennem Store Kongensgade, Bredgade og Kongens Nytorv overflødig, så Københavns Centrum bliver forskånet for farlige partikler og støj fra den gennemkørende trafik.
Den dyre løsning sniger sig op på cirka 40 milliarder kroner - Men omfatter så udover forbindelsesvejen mellem Nordhavn og Østerbro - OGSÅ en havnetunnel mellem Nordhavn og Amagermotorvejen, og en metro i boret havnetunnel. Og flere vandbusser og cykelbroer.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.