
BORNHOLM:I efteråret var der forlydender om, NemID gav mange henvendelser i Borgerservice, i kommuner i resten Danmark.
- Her kunne Borgercenteret melde hus forbi, fordi NemID endnu ikke var særligt udbredt på Bornholm, fortællerchef for Borgerservice, Michael Hansen Bager.
Nu er NemID også godt udbredt på Bornholm og det kan man godt mærke i Borgercenteret. Borgerne henvender sig fx når de ikke kan komme i kontakt med deres bank, eller når de ikke har fået tilmeldt sig til at modtage post fra det offentlige.
Det giver stor travlhed i Borgercenteret, hvor man prøver at hjælpe borgerne bedst muligt. Men som flere gange tidligere, er der ikke fulgt ressourcer med opgaverne, der rent faktisk tager en del tid. En enkelt henvendelse kan sagtens tage fra en halv til en hel time at løse.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.