
Og langt de fleste af de ledere, der har en anerkendt, kompetencegivende lederuddannelse, har en diplomuddannelse i ledelse, skriver Resonans, der udgives af FTF.
Et fåtal har den længerevarende masteruddannelse. Rigtig mange ledere indenfor social-, sundheds-, undervisnings- og daginstitutionsområdet har ikke en anerkendt, kompetencegivende lederuddannelse.
Det er ikke godt nok, mener FTF, der i de aktuelle trepartsforhandlinger om kvalitetsreformen foreslår, at alle offentlige ledere skal i gang med at tage en anerkendt, kompetencegivende på enten diplom- eller masterniveau indenfor to år efter, at de bliver ansat som ledere.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.