8 pct. af drengene i skolen ender i specialundervisning mod kun knap 4 pct. af pigerne. Det viser en gennemgang af de 5,5 pct. af en årgang som får såkaldt ekskluderende specialundervisning, skriver jp.dk.
- I udgangspunktet er det lige mange piger og drenge, som bør have specialundervisning, men en del af kritikken mod folkeskolen er, at den er dårligere til at rumme de mere støjende drenge end de stille piger, og det bekræfter vores undersøgelse, siger Søren Teglgaard Jakobsen fra Det Kommunale og Regionale Evalueringsinstitut (KREVI), som står bag undersøgelsen.
srl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.