Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK Job
Kommunal graffiti i digitaliseringens tjeneste

Kommunal graffiti i digitaliseringens tjeneste

Vejmænd i Sorø sprayer nu kampagne-budskaber på fortove og pladser om at bruge nettet til selvbetjening
17. AUG 2011 11.20

SORØ: I den kommende tid vil borgerne i Sorø Kommune kunne møde et par vejmænd som bevæbnet med spraydåser og metalskabeloner er i færd med at male kampagnebudskabet 'straXen.dk' på fortove og pladser rundt om i kommunen.

De spraymalede budskaber er en del af en større kampagne for digital selvbetjening. Kampagnen omfatter også blandt andet biografspots, annoncer, plakater og 'rullende reklamesøjler' i form af klistermærker på de kommunale biler i hjemmeplejen og teknisk afdeling.

- Formålet med kampagnen er at skabe opmærksomhed. Og opmærksomhed, det får man nu engang mest af ved at gøre noget, som er lidt anderledes end folk forventer. Det er derfor vi har grebet fat i spraydåserne, siger Bodil Thomsen, Borgerservice- og it-chef.

Synlighed i hverdagen
- De fleste danskere bruger i dag netbank som det naturligste i verden, men når det gælder det offentlige så er de knapt så digitale. Og det skyldes i vid udstrækning at folk ikke kender til mulighederne. Sorø Kommune er faktisk en af de kommuner, som er rigtig godt med på det digitale område. Men mange borgere ved det ikke. Derfor har vi valgt at bruge noget krudt på at informere om mulighederne.

Kampagnebudskabet vil blandt andet blive malet foran skoler, daginstitutioner og haller. For det gælder om at være synlig, der hvor folk færdes i hverdagen.

- Vi håber da at det vil pirre folks nysgerrighed, når de pludselig møder straXen.dk steder hvor man slet ikke venter det. Og så støtter vi jo op med information gennem mange andre kanaler.

Formålet med kampagnen er at skabe opmærksomhed omkring de digitale muligheder og straXen.dk gennem blandt andet annoncer, biografreklamer, reklamer på kommunens biler, plakater mv. Spraymalingen er næste skridt.