Mange undervisere på læreruddannelsen mangler viden om lærernes hverdag, lyder det fra KL, som vil have regeringen til at sætte penge af til efteruddannelse til lærere, så folkeskolelærere kan undervise både i folkeskolen og på læreruddannelsen, skriver Folkeskolen.
KL er kommet med et oplæg til efterårets politiske diskussion om, hvad regeringens globaliseringspulje skal bruges til. KL er kommet med 10 forslag til, hvordan man kan styrke uddannelserne.
Et af forslagene handler om, at der skal mere praksisforankret undervisning ind i læreruddannelsen.
'Mange undervisere på professionshøjskolerne har et mangelfuldt kendskab til praksis. For eksempel er de fleste undervisere på læreruddannelser magisteruddannede og har således fra tidligere ingen praktisk baggrund i folkeskolen', står der i KL's oplæg.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.