MIDTJYLLAND: Hver dag er over 50.000 besøgende inde på hjemmesiden tænkførduråber.dk, hvor Århus Kommune, Region Midtjylland og Midttrafik i fællesskab sætter fokus på vold, trusler og aggressiv adfærd over for deres ansatte.
Kampagnen følges nu op af nye tiltag i de tre organisationer.
Slutspurten for kampagnen er gået ind. Siden mandag 7. september har budskabet 'Tænk før du råber!' været spredt ud over hele regionen primært gennem små tv-spots hos TV2 og gennem kampagnesitet.
Desuden består kampagnen af annoncer i regionale og lokale dagblade og ugeaviser, bannerannoncer på nettet, facebook-gruppe og Youtube samt plakater og brochurer på offentlige steder, hvor der kommer borgere.
Kampagnen kører ugen ud, og indtil videre har den haft stor succes med at få interesserede ind på hjemmesiden, hvor 50.000 - 90.000 besøgende dagligt har klikket sig ind.
Dermed er langt over en mio. besøgende indtil videre blevet konfronteret med det faktum, at medarbejdere i kommunen, regionen og Midttrafik hver dag bliver udsat for psykisk eller fysisk vold, bare fordi de passer deres job. De fleste bider
det i sig, men for nogle er det så voldsom en oplevelse, at stress og angst gør det svært eller ligefrem umuligt for dem at arbejde.
I forbindelse med kampagnen er det blevet tydeligt, at de ansatte udsættes for mange forskellige ubehagelige oplevelser. Fra den værste ende med fysisk vold og dødstrusler - til den lettere ende med spyt, skub og slag eller grim tiltale, vred råben og måske ondskabsfuld og personlig tiltale. Eksemplerne stammer fra svømmehallen, biblioteket, musikhuset, borgerservice, folkeskolen, ældreplejen, buschaufføren, buskontrolløren, skadestuen, børneafdelingen mv.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.











