Thomas Nordahl har sammen med professor Niels Egelund fra Danmarks Pædagogiske Universitetsskole Aarhus Universitet (DPU) undersøgt besvarelserne fra et af de største danske skoleudviklingsprojekter nogen sinde, LP-modellen, hvor over 32.000 skoleelever og over 6.000 lærere og pædagoger har deltaget.
Tallene viser, at 10,9 pct. af de danske elever fra 4. til 10. klasse modtager specialundervisning. Blandt drengene er tallet 13,9 pct., og dertil kommer omkring 2 pct., som går i specialskole.
I Norge får kun 7 pct. specialundervisning, og der er ifølge den norske forsker ingen logik i, at forskellen på de to lande er så stor.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.