Forholdet mellem borger og det offentlige - først og fremmest kommunerne - er efterhånden så omspundet af regler, at selv professionelle socialrådgivere kan have problemer med at overskue det. Og flere og flere borgere er begyndt at hyre specialisthjælp når de skal i klinch med kommunen. Det fortæller Berlingske Tidende.
Det fortæller kommunale socialchefer, socialrådgivere, advokater og interesseorganisationer til avisen. Og det kan åbenbart betale sig at investere i hjælpen. Det er erfaringen i f.eks. Muskelsvindfonden.
- Når vi klager på vegne af en borger, får de medhold i 70 procent af sagerne. Hvis de selv klager, får de typisk medhold i 25 procent af sagerne. Så der er større chancer for at få ret med vores hjælp, fortæller Jørgen Lenger, udviklingschef i Muskelsvindfonden, til Berlingske.
mou
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.