- Hvis vi skal udnytte den store transportkapacitet på havet er det nødvendigt, at havets og landets veje kobles bedre sammen, end det er tilfældet i dag. Der er et udtalt behov for forbedret infrastruktur til mange af de største havne, siger Hans Berthelsen, direktør i Danske Havne og tidligere medlem af Infrastrukturkommissionen:
Her er ønsker fra havnene:
Vej
Århus Infrastrukturløsning
Havnetunnel under Marselis Boulevard
Pris: 1.600.000.000
København: (CMP)
Tilslutning til den ny Nordhavnsvej og motorvej
Pris: 150.000.000
Esbjerg: Udbygning af sidste 4 km. af E20
Pris: 105.000.000
Randers: Forbedret/ny adgangsvej til Sydhavnen
Pris: 80.000.000
Kalundborg: Forbindelsesvej til ny rute 23 fra Vesthavn. Pris: 50.000.000
Fredericia (ADP) Kapacitetsfremmende initiativer på indfaldsveje til havnen.
Pris: 50.000.000
Aalborg: Længere ramper, ny adgangsvej til Østhavn
Pris: 42.000.000
Grenå: Omfartsvej nord om Grenå til havnenPris: 41.000.000
Horsens: Ny indfaldsvej til havnen
Pris: 40.000.000
Køge: Udbygning af bro, udvidelse af Værftsvej
Pris:33.000.000
Aabenraa: Forbedret adgangsvej til havnen fra E 45 (rute 24)
Pris: 28.000.000
Kolding: Udvidelse af bro, ny højresvingbane
Pris: 11.000.000
Odense: Ny forbindelsesvej til ny ringvejsbro
Pris: 10.000.000
Thyborøn: Bedre tilkørselsforhold/udretning af sving
Pris: 8.000.000
Nyborg (ADP) Forlængelse af frakørselsramper
Pris: 8.000.000
Bane
Fredericia (ADP) Baneopgradering mellem havn og kombiterminal i Taulov
Pris: 200.000.000
Esbjerg: Ny godsterminal og spor syd om byen
Pris: 170.000.000
Aalborg: Renovering af spor og ny sydlig kobling - ca. 300 meter
Pris: 31.000.000
Hirtshals: Nyt Rangérområde og spor - ca. 700 m. Pris: 25.000.000
Nyborg (ADP): Anlæg af banespor og tilslutning - ca. 800 m.
Pris: 25.000.000
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.