
Hele 55 procent af landets siddende kommunalpolitikere har ændret i deres kampagnestrategi til KV25, efter at en ny EU-forordning har fået Meta til at meddele, at der ikke kan laves politiske annoncer på virksomhedens platforme. Det viser en spørgeskemaundersøgelse, som Danske Kommuner har lavet.
Undersøgelsen viser, at 29 procent har fremrykket den annoncering, de allerede havde planlagt, 16 procent har fravalgt at annoncere, og 10 procent vil i højere grad bruge andre virkemidler end sociale medier.
Midlerne, som kandidaterne havde planer om at bruge på annonceringer på sociale medier, vil de i stedet bruge andre steder. 56 procent svarer, at de vil bruge flere penge på valgmateriale. Halvdelen vil annoncere mere i lokale medier, og en fjerdedel vil bruge flere penge på valgplakater.
SRS
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.