dkhavenergi
dkvindkraft
dknyt
dksocial
dksundhed
dkindkob
DK Debat
DK Stillinger

B.T. åbner by-redaktioner og melder sig ind i mediekapløb

Alle de tre største mediekoncerner er nu ude i lokale oprustninger.

Efter først Jysk Fynske Medier og dernæst Jyllands-Posten har varslet en mediemæssig oprustning, har nu også B.T. meldt sig på banen med nye medieinitiativer. Dermed er de tre største mediekoncerner involveret i, hvad de alle afviser er en ny aviskrig.

I modsætning til de to første, der meldte ud at de ville lancere nye medier og derefter gik i gang med det, har B.T. arbejdet på de indre linjer og først offentliggjort sig satsning nu, samtidig med at den går i luften. Den indebærer fire byredaktioner i de største byer København, Aarhus, Odense og Aalborg.

I alt 28 journalister er nyansat mod 20 hver i Jysk Fynske Mediers og Jyllands-Postens fremstød. "En meget stor satsning", kalder B.T.'s ansvarshavende chefredaktør Michael Dyrby det.

Satsningen gælder både den trykte avis, både den gratis trafikavis, den betakte lørdagsavis, der foremover vil udkomme i fire forskellige udgaver målrettet de fire byer. Også digitalt vil læserne kunne vælge by og så få målrettet indhold efter det.

En del af stoffet vil være reserveret betalende abonnenter, som der ifølge Michael Dyrby helst skal 10.000 af i alt.

mk