Efter først Jysk Fynske Medier og dernæst Jyllands-Posten har varslet en mediemæssig oprustning, har nu også B.T. meldt sig på banen med nye medieinitiativer. Dermed er de tre største mediekoncerner involveret i, hvad de alle afviser er en ny aviskrig.
I modsætning til de to første, der meldte ud at de ville lancere nye medier og derefter gik i gang med det, har B.T. arbejdet på de indre linjer og først offentliggjort sig satsning nu, samtidig med at den går i luften. Den indebærer fire byredaktioner i de største byer København, Aarhus, Odense og Aalborg.
I alt 28 journalister er nyansat mod 20 hver i Jysk Fynske Mediers og Jyllands-Postens fremstød. "En meget stor satsning", kalder B.T.'s ansvarshavende chefredaktør Michael Dyrby det.
Satsningen gælder både den trykte avis, den gratis trafikavis, den betalte lørdagsavis, der fremover vil udkomme i fire forskellige udgaver målrettet de fire byer. Også digitalt vil læserne kunne vælge by og så få målrettet indhold efter det.
En del af stoffet vil være reserveret betalende abonnenter, som der ifølge Michael Dyrby helst skal 10.000 af i alt.
mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.