AALBORG: dknyt kunne i går fortælle, hvordan Aalborg Kommune har været usædvanligt åbenmundet efter fyringen af Christian Johnson - den nu tidligere leder af Fremtidens Plejehjem.
I dag oplyser kommunen så, at man for at kunne undersøge Johnsons påstand om at have modtaget 50 klager, har åbnet hans mailbox.
Det har fremgået af Nordjyskes artikler baseret på Danske Sygeplejeråds parthøringssvar vedrørende tidligere plejehjemsleder Christian Johnson og Christian Johnsons Facebook-profil, at der skulle eksistere 50 berettigede klager modtaget i hans tid som plejehjemsleder. Derfor har kommunen nu efter at have forsøgt at få Dansk Sygeplejeråd til at fremsende dokumentationen for de 50 klager nu åbnet den tidligere leders mailbox, da det angiveligt skulle være her, de 50 klager befandt sig.
'En kontorchef og en jurist ved Aalborg Kommune har gennemgået alle arbejdsmæssige mails for at finde eventuelle klager i Christian Johnsons mailboks - al korrespondance, der har haft karakter af privat, er ikke åbnet. Det fremgår af deres undersøgelse, at der ikke findes klager i mailboksen.'
'Det har været vigtigt, at få afklaret om denne påstand er korrekt, da der kunne ligge væsentlige klageforhold, der krævede handling her og nu,' konstaterer kommunen og fastslår:
'Der er aktuelt fire klager tilgået forvaltningen samt to skriftlige og mundtlige klager tilgået ledelsen på Fremtidens Plejehjem. Alle klager kendt af forvaltningen og er under klagebehandling.'
Aalborg Kommune har nu gennemset samtlige beboeres omsorgsjournal, hvor sådanne klager normalt registreres og ingen klager er registreret dette sted.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.