FREDERIKSHAVN: Turisthus Nord, Frederikshavns Kommunes turistforening, arbejder strategisk med at tiltrække opmærksomhed fra medier uden for landets grænser, og som resultat deraf besøger verdenspressen igen Skagen i dag, søndag, oplyser kommunen.
I 2018 anslår Turisthus Nord, at den redaktionelle omtale har haft en annonceværdi på op mod 39 mio. kr. Ifølge en intern opgørelse er historierne om Skagen nået ud til et internationalt publikum på flere end 63 millioner læsere i rejsespalterne hos medier som Wall Street Journal, The Guardian, France 2, The Times og BBC.
- Siden 2005 har vi arbejdet strategisk med at få sat Skagen på verdenskortet. Det er sket i samarbejde med VisitDenmark via de internationale markedskontorer. Den opmærksomhed, vi nu får, kommer ikke kun kommunen til gode, men gavner hele regionen, siger direktør i Turisthus Nord, René Zeeberg.
eo
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.