dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Stemmekampagne har succes med samarbejde på tværs

KV13 'Aarhus Stemmer' er kommet vidt omkring trods et lille budget, alle afdelinger i kommunen har taget del i kampagnen
19. NOV 2013 19.50

AARHUS: Aarhus Kommune har brugt godt og vel halvanden mio.kr på at få flere aarhusianere til at stemme. Ved valget i 2009 var den samlede stemmeprocent på 63,7 pct., og byrådet har sat som mål at den ved KV13 skal runde 70 pct. Borgerservicechef Lene Hartig Danielsen tror på, at det kan lykkedes, blandt andet fordi man i kommunen har haft et meget stærk internt samarbejde.

- Vi har haft et meget stært samarbejde på tværs af alle afdelinger. Det her har været en fælles sag for hele kommunen at støtte op om og det har de gjort. Der er blevet sendt besked ud på forældreintra om at huske og stemme i dag, vores sundhedspersonale har gået med små emblemer for kampagnen, vi har haft banner på de tekniske biler, genbrugspladserne har også deltaget og så videre. Så vi er nået meget bredt ud i kommunen for et begrænset budget, fortæller Lene Hartig Danielsen

Kampagnen 'Aarhus Stemmer* har de seneste uger forsøgt at lokke flere aarhusianere til stemmeurnerne og den kampagne ser nu ud til at lykkedes, hvis man skal tro de tal med den samlede stemmeprocent, som dagen igennem er blevet sendt ud af Aarhus Kommune. Kl. 18 var stemmeprocenten på 53,4 og det er et godt stykke over 2009, hvor stemmeprocenten kun var 40,4 på samme tid. Godt og vel en halv time inden valgstederne lukker besluttede man at forlænge fristen for at stemme på grund af lange køer ved valgstederne.

- Det er ikke så ringe, som vi siger på jysk. Min mavefornemmelse er også helt klart, at vi kommer til at få en højere stemmerprocent ved dette valg. Men jeg er tilfreds bare vi holder kurven og ikke går tilbage, siger borgerservicechefen

Allerede senere i denne uge vil kommunen iværksætte en Epinion-undersøgelse for at måle effekten af kampagnen.

 

 

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/stemmekampagne-har-succes-med-samarbejde-paa-tvaers

GDPR