Movia betaler op til tre kroner for hver ny passager,
der vælger at køre med to buslinier
HOVEDSTADENStig om bord på linje 150S eller 173E, og få en helt ny busoplevelse. Sådan lyder tilbuddet til alle trafikanter, der tager frem og tilbage mellem Nørreport Station i København og henholdsvis Kokkedal og Fredensborg i Nordsjælland.
Arriva og Movias kampagne ’Bedre bustur’ sætter uge for uge fokus på et nyt tema, der gradvist løfter kvaliteten og gør bussen til et stadigt stærkere alternativ til bilen. Temaerne er: rettidighed, information, rene og rare busser, miljøvenlig kørsel og chaufførens fremtræden.
Arriva og Movia har allerede nu løftet kvaliteten på 150S ved at indsætte flere busser i myldretidstrafikken
om eftermiddagen, så der fra klokken 14.30 til 17.30 hvert femte minut kører en bus i begge retninger mellem Nørreport Station og Nærum Station.
Kampagnen er en del af et nyt pilotprojekt, hvor Arriva som den første busoperatør i Danmark
bliver belønnet for at få flere til at tage bussen. Movia betaler op til tre kroner for hver ny passager,
der vælger at køre med 150S eller 173E.
Også de seks kommuner, der lægger asfalt til 150S og 173E bakker op om projektet.
Turen fra Kokkedal til Nørreport tager i myldretiden op til 62 minutter. I sommerferien uden trængsel
kan turen køres på 53 minutter. Om aftenen tager turen 49 minutter. Gennemsnitshastigheden svinger
dermed fra 29 km/t i myldretiden til 37 km/t om aftenen.
Arriva og Movias kampagne ’Bedre bustur’ sætter uge for uge fokus på et nyt tema, der gradvist løfter kvaliteten og gør bussen til et stadigt stærkere alternativ til bilen. Temaerne er: rettidighed, information, rene og rare busser, miljøvenlig kørsel og chaufførens fremtræden.
Arriva og Movia har allerede nu løftet kvaliteten på 150S ved at indsætte flere busser i myldretidstrafikken
om eftermiddagen, så der fra klokken 14.30 til 17.30 hvert femte minut kører en bus i begge retninger mellem Nørreport Station og Nærum Station.
Kampagnen er en del af et nyt pilotprojekt, hvor Arriva som den første busoperatør i Danmark
bliver belønnet for at få flere til at tage bussen. Movia betaler op til tre kroner for hver ny passager,
der vælger at køre med 150S eller 173E.
Også de seks kommuner, der lægger asfalt til 150S og 173E bakker op om projektet.
Turen fra Kokkedal til Nørreport tager i myldretiden op til 62 minutter. I sommerferien uden trængsel
kan turen køres på 53 minutter. Om aftenen tager turen 49 minutter. Gennemsnitshastigheden svinger
dermed fra 29 km/t i myldretiden til 37 km/t om aftenen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.