Også Fredericia laver aftale med KMD

KMD skal stå for den fremtidige digitalisering af store dele af det administrative område
KORT NYT13. DEC 2011 7.21

FREDERICIA: Med valget af KMD samler kommunen seks systemer i ét system og hos en enkelt leverandør.

- Vi ser med skiftet til det nye system en mulighed for at effektivisere vores processer på det administrative område bl.a. via den rollebaserede indgang, som giver de decentrale enheder mulighed for bedre økonomi og personalestyring, foretage indkøb og indberette eksempelvis fravær, ferie og kørsel direkte i systemet, siger direktør for økonomi, IT og borgerservice Marianne Rasmussen.

KMD skal understøtte de administrative processer inden for økonomi, løn, e-handel, vagtplan, ressourcestyring samt debitorstyring. Hermed samler kommunen områderne i en samlet it-løsning og skifter leverandør på økonomiområdet.

Der er tale om en fem-årig aftale med mulighed for to års forlængelse. Det mest afgørende parameter i udbuddet var kravet til systemernes funktionalitet.

KMD har inden for de seneste måneder vundet udbud og indgået aftaler med Lyngby-Taarbæk Kommune, Vordingborg Kommune, Horsens Kommune, Roskilde Kommune, Varde Kommune, Aabenraa Kommune, Fredensborg Kommune og Rudersdal Kommune om KMD Opus. KMD har endvidere succes på SKI 02.19. Her har Herning, Morsø og Vesthimmerland kommuner blandt andet lavet aftaler med KMD.

lcl

 

 

 

 

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
Lundgaard
Nyhedsbrev