
AABENRAA: Kommunen har netop indgået aftale med KMD om systemunderstøttelsen af sin beskæftigelsesindsats og skifter dermed it-partner på området.
Efter miniudbud på SKI 0219 skal KMD de næste 2 år it-understøtte den aktive beskæftigelsesindsats i Aabenraa Kommune med it-løsningerne KMD Opera Univers ASP samt KMD's ledelsesinformationssystem Opus LIS.
- Vi forventer, at vi med KMD's løsninger kan få effektiviseret vores arbejdsgange yderligere i jobcenteret samt mellem jobcenteret og ydelseskontoret. Eksempelvis ser vi gode muligheder i, at data kun skal indberettes én gang og genbruges til andre løsninger på arbejdsmarkedsområdet, fortæller social- og arbejdsmarkedsdirektør Peter Barrett fra Aabenraa Kommune.
Aabenraa sigter også mod at styrke den strategiske styring af beskæftigelsesindsatsen.
- Vi får med den nye it-understøttelse en række værktøjer, der kan være med til at sikre de fremtidige styringsmæssige krav som Jobcenter Aabenraa efterspørger. Vi får yderligere muligheder for at dokumentere og synliggøre resultaterne og effekterne af beskæftigelsesindsatsen. Det gælder i forhold til de krav, der er afledt af de politiske målsætninger samt de udførende enheders operationelle mål og informationsbehov, forklarer Peter Barrett.
I dag anvender 53 kommuner KMD Opera og KMD Opus LIS, som bruges til sikring af jobindsatsen samt generering af ledelsesinformation med fokus på overordnet rapportering indeholdende Key Performance Indikators (KPI), opfølgning på enkelte fagområder samt prioritering af indsatser og effektmålinger. Det oplyser KMD i en presssemeddelelse.
I KMD ser man frem til samarbejdet med kommunen.
- Vi er selvfølgelig rigtig glade for aftalen. Aabenraa Kommune har valgt KMD ud fra et ønske om at skabe bedre sammenhængende og effektive processer på arbejdsmarkedsområdet samt forbedre og automatisere styringen via effektiv ledelsesinformation. Aftalen understreger, at vi har set rigtigt i vores tilgang til at udvikle helhedsorienterede løsninger til landets kommuner, fortæller direktør Karen Nielsen fra KMD.
mou
Fakta om KMD
KMD er den største danskbaserede it-virksomhed, og hovedparten af KMD's forretning udspringer af egen softwareudvikling.
I knap 40 år har KMD arbejdet med udvikling, drift og vedligeholdelse af Danmarks største kommunale it-systemer.
KMD udvikler og leverer i dag software- og serviceløsninger til kommune-, stats- og erhvervsmarkedet i Danmark.
KMD har en årlig omsætning på omkring fire milliarder danske kroner og har mere end 3.000 ansatte.
KMD er ejet af EQT og ATP.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.