En tunnelløsning under Storstrøm vil være langt dyrere end en bro. Samtidig vil det give for mange miljøgener under byggeriet og iøvrigt være for dyb at komme op af for godstogene.
Det fastslår transportminister Henrik Dam Kristensen (S) på baggrund af en foreløbig rapport fra Banedanmark, som blev offentliggjort tirsdag, skriver Jyllands-Posten.
Han ser derfor bedre perspektivere i at erstatte den slidte Storstrømbro med en ny bro.
For en sænketunnel er anlægsomkostningerne ifølge Banedanmark ca. 2,5 gange større end for en bro. Hvis vedligeholdelsen regnes med her, vil udgiften være omkring fire gange større end til en bro.
krn
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.