KØBENHAVN: Det er med åbne arme, at danske skoleelever tager imod Københavns Kommunes planer om at skabe mere sammenhæng mellem teori og praksis i folkeskolen, skriver DR København.
Det kan nemlig være rigtig svært at se formålet med at svede over lektierne, hvis ikke det er klart, hvad formålet er med at mejsle matematikken fast i den mentale bagvæg. Formanden for organisationen Danske Elever, Vera Rosenbeck er glad for, at der nu bliver sat fokus på et område, hvor eleverne længe har efterspurgt en udvikling:
- Det er rigtig godt, at vi begynder at forbinde viden med praksis og ikke kun kører på det teoretiske niveau, fordi det er der, hvor vi taber rigtig mange elever.
Efter planen vil Københavns Kommune efter sommerferien starte et forsøg med mere praktisk undervisning på fire folkeskoler.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.