HORSENS: Søndermarkskolen i Horsen ligger i et socialt belastet boligkvarter, og halvdelen af eleverne har en anden baggrund end dansk. Skolen bruger bevidst leg i sit arbejde med elevernes trivsel, dels for at få eleverne til at bevæge sig noget mere, dels for at styrke deres relationer.
- Vi vil gerne udbygge med flere legevenner. De skal typisk lege med børn, der har problemer med deres adfærd, kontakt og trivsel. Barnet oplever den store elev som en voksen, der er fuldt koncentreret om én elev, siger skoleleder Mogens Falk til Folkeskolen.
Skolen er til gengæld parat til at kvittere med en uddannelse i gamle idrætslege til legevennerne.
- Det er en super uddannelse, som både åbner elevernes øjne for, hvor vigtigt det er at lege, og giver dem nogle kompetencer med at stille børn de rigtige udfordringer.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.