
Udsigten til en fortsat lukket grænse får nu kommuner til at satse flere mio. kr. på at kunne tiltrække danskere til hver deres kommunale feriemål.
Blandt andet har ti kommuner på Fyn samt Frederikshavn og Roskilde igangsat kampagner og tiltag, der skal stille dem bedst muligt til at kunne tiltrække danske turister.
På Fyn er samtlige kommuner gået sammen med Ærø og Langeland om en kampagne til tre mio. kr., der skal forsøge at lokke turister til. Kampagnen 'Fyn skal det være', vil ses på sociale og digitale medier, i trykte medier, i fjernsynet og endda også gennem influencers. Nyborgs borgmester Kenneth Muhs (V), mener, at de ti kommuner sammen kan stå stærkere:
- Med kampagnen kan vi nå meget længere ud til danskerne, end hvis vi stod alene. Ikke mindst i en tid hvor vores turismeerhverv er meget udfordret. Fyn er et væld af muligheder, og vores turisterhverv leverer på allerhøjeste niveau. Nu glæder vi os til at tage imod resten af Danmark på Fyn og håber bare, vi har plads nok, siger han til Fyens Stiftstidende.
Frederikshavn
I Frederikshavn har man normalt en omsætning hvert år på tre mia. kr. på grund af turismen. Derfor så Turisthus Nord det også nødvendigt at starte en markedsføringskampagne. Her har både banker, erhvervsforeninger og handelsstandsforeninger bidraget til kampagnen, der koster 1,6 mio. kr. Det skriver TV2 Nord.
Med kampagnen håber Rene Zeeberg, der er direktør for Turisthus Nord, at man kan gøre Frederikshavn synlig og tiltrække så mange gæster som muligt.
- Vi vil gerne flytte nogle fra Nordjylland. Nogle fra feriehusområderne i Blokhus, Saltum og Løkken. Vi vil også gerne tiltrække folk fra Aalborg, Trekantsområdet, Nordsjælland og København. Det er vores fokusområder, siger han.
I Roskilde har VisitRoskilde og Aktørforeningen inviteret kommunens aktører til et samarbejde. Det skriver Roskilde Avis.
Her skal de blandt andet udvikle pakkeprodukter til turisterne og etablere nye billetsamarbejder på tværs af aktørerne.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.