Den største andel af cyklister befinder sig i hovedstaden, hvor 36 pct. cykler på arbejde. Et antal som kommunen ønsker skal stige til 50 pct. i 2015.
- Udviklingen i hovedstaden er en væsentlig grund til, at Danmark stadig fremstår som et af verdens absolut bedste cykellande. København har i de forløbne år udvist politisk lederskab, innovationslyst – og stor vilje til at inddrage borgerne i udformningen af cykelpolitikken, lyder begrundelsen for kåringen.
Ifølge forbundet har København formået at undgå det faldende antal af cyklister, som gør sig gældende på landsplan.
- Mens cyklismen på landsplan er faldet med en tredjedel siden starten af 90’erne, har København formået at friste sine borgere til at cykle stadig mere, udtaler landsformand Claus S. Hansen, Dansk Cyklist Forbund, til Jyllands-Posten.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.