Forsøget er gået så godt, at ordningen nu bliver permanent og udvidet til også at omfatte linje 2A, skriver DR København.
- Fordelen er, at vi kan få en bedre regularitet på busserne, hvilket betyder, at busserne kommer til at køre som perler på en snor, og de ikke klumper sammen. Og så kan vi bedre styre busserne, så passagererne ikke skal vente ved rødt, siger projektleder Mathias Sdun fra trafikselskabet Movia.
GPS-systemet koster Københavns Kommune seks mio. kr. På sigt kan man ifølge Movia spare en bus per linje ved ordningen.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.