dkmedier
dkindkob
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
doi

Dansk og understøttende undervisning er lige stort

KORT NYT
18. SEP 2017 9.00

En opgørelse fra Undervisningsministeriet viser, at danske skolebørn bruger næsten lige så lang tid på understøttende undervisning som på danskfaget – nemlig fem timer om ugen. Det har fået undervisningsminister Merete Risager (LA) til at kræve, at der bliver kastet et kritisk blik på den understøttende undervisning, som hun mener fylder for meget i folkeskolen, skriver Folkeskolen.

Ifølge opgørelsen bruger eleverne i gennemsnit næsten fem klokketimer om ugen i løbet af deres skoletid på understøttende undervisning, der blandt andet dækker over lektiecaféer og elevsamtaler. Af opgørelsen fremgår det, at eleverne dermed bruger flere timer på understøttende undervisning end samtlige af skoletidens fag, pånær danskfaget.

Den understøttende undervisning er ikke fast defineret i folkeskoleloven, og det er op til kommunerne og den enkelte skole at beslutte, hvordan timerne skal anvendes.

rp

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dknyt.dk/artikel/dansk-og-understoettende-undervisning-er-lige-stort

GDPR