
BILLUND: I Billund gør man nu selv en aktiv indsats for at følge op på målene, at 30 procent af borgernes henvendelser i 2012 skal være digitale. Et tal som stiger til halvdelen i 2015.
- Der er en fælleskommunal strategi, og derudover har vi i Billund Kommune vedtaget en kanalstrategi for, hvordan vi når målene. Vi skal helt overordnet sikre, at borgerne oplever den digitale service som god service. Derfor skal de løsninger vi tilbyder fungere og medarbejdere være klædt på til at vejlede i brugen, siger borgmester Ib Kristensen (V).
Internt i Billund kommer der endnu mere fokus på, at medarbejderne skal være digitale ambassadører og være klar til at orientere om og rådgive i brugen af de digitale løsninger.
Overordnet er kanalstrategien for Billund:
Alle fælles kommunale selvbetjeningsløsninger og digitale muligheder er tilgængelige for borgerne i Billund Kommune.
At Billund Kommune deltager i mange af de initiativer som kommer i forbindelse med den fælleskommunale strategi.
Billund Kommune vil ikke egenudvikle selvbetjeningsløsninger
Billund Kommune vil bruge borger.dk-løsningen.
srl
Foto: http://www.flickr.com/photos/marciecasas/with/5347580266/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.