Billund laver kanalstrategi for digitalisering

Billund laver kanalstrategi for digitalisering

Billund har vedtaget en kanalstrategi for, hvordan kommunen vil nå målene i den digitale fælleskommunale strategi
11. OKT 2011 6.11

BILLUND: I Billund gør man nu selv en aktiv indsats for at følge op på målene, at 30 procent af borgernes henvendelser i 2012 skal være digitale. Et tal som stiger til halvdelen i 2015.

- Der er en fælleskommunal strategi, og derudover har vi i Billund Kommune vedtaget en kanalstrategi for, hvordan vi når målene. Vi skal helt overordnet sikre, at borgerne oplever den digitale service som god service. Derfor skal de løsninger vi tilbyder fungere og medarbejdere være klædt på til at vejlede i brugen, siger borgmester Ib Kristensen (V).

Internt i Billund kommer der endnu mere fokus på, at medarbejderne skal være digitale ambassadører og være klar til at orientere om og rådgive i brugen af de digitale løsninger.

Overordnet er kanalstrategien for Billund:

Alle fælles kommunale selvbetjeningsløsninger og digitale muligheder er tilgængelige for borgerne i Billund Kommune.

At Billund Kommune deltager i mange af de initiativer som kommer i forbindelse med den fælleskommunale strategi.

Billund Kommune vil ikke egenudvikle selvbetjeningsløsninger

Billund Kommune vil bruge borger.dk-løsningen.

srl

Foto: http://www.flickr.com/photos/marciecasas/with/5347580266/

Stillinger fra Lundgaard Konsulenterne
Lundgaard
Nyhedsbrev