Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK Job
12 skoler får 50 mio. kr. fra Lego til projekt om leg og teknologiforståelse
[email protected] skal øge fokusset på leg og teknologiforståelse i undervisningen.
Foto: Inge Lynggaard

12 skoler får 50 mio. kr. fra Lego til projekt om leg og teknologiforståelse

12 skoler rundt i Danmark er blevet udvalgt til at blive en del af projektet [email protected] Projektet har fokus på at arbejde med teknologiforståelse og leg i forhold til børns læring. Projektet får 50 mio. kr. i støtte af Lego Fonden.
24. APR 2021 11.47

Et større fokus på kreative læringsmiljøer, teknologiforståelse og legens potentiale i forhold til børns læring er i fokus i projektet [email protected]. Projektet har nu udvalgt 12 skoler, der skal føre ambitionerne ud livet. 

Bag [email protected] står Danmarks seks professionshøjskoler samt Lego Fonden, som understøtter projektet med en bevilling på 50 mio. kr. frem til 2025.

Projektet er et initiativ under det landsdækkende Playful Learning-program, som arbejder for at fremme børns kreative, legende og eksperimenterende tilgang til verden. 

Nogle af de midler, der følger med projektet, skal bruges på at etablere nyskabende og utraditionelle læringsmiljøer, såkaldte "PlaySpaces" ude på de 12 skoler. Det bliver rum, hvor både voksne og børn kan lege, eksperimentere, lære og være kreative med nye teknologier. 

Erfaringer fra projektet vil blive delt og udbredt på tværs af landets 98 kommuner og bragt i spil som inspiration til arbejdet med teknologiforståelse i grundskolen.

Følgende skoler er en del af projektet: Højelse Skole (Køge) Varnæs Skole (Aabenraa), Løsning Skole (Løsning), Hvalsø Skole (Hvalsø), Sydmors Skole og Børnehus (Vils), Skansevejens Skole (Nørresundby), Tåsingeskolen (Svendborg), Sct. Hans Skole (Odense), Lyngholmskolen (Farum), Lundehusskolen (København), Højslev Skole (Højslev) og Skovvangskolen (Aarhus).  

amp