Kommunen.dk
DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Social
DK Indkøb
DK Sundhed
DK Teknik
DK Økonomi
DK IT
DK Job
Maja Torp viser på Instagram, at hun er omtalt i en ny bog om politiske kampagner på sociale medier. Og Lisbeth Lauritsen fortæller på Instagram, hvordan hun snakker cykelpolitik med vælgere på en tur rundt i Aalborg. Begge er med i en podcast om valg på sociale medier.
Foto: Privat fra Instagram

Podcast:
Valg på sociale medier

I en ny episode i podcastserien om kommunalvalget fortæller to kvindelige byrådsmedlemmer om deres målrettede kampagner på sociale medier. De vil i årets valgkamp skrue op for køb af annoncer på Facebook for at sikre sig genvalg.

I en ny episode af podcast-serien fra Kommunen.dk om kommunalvalget fortæller to kvindelige byrådsmedlemmer, hvordan de strategisk benytter sociale medier for at blive valgt.

Lisbeth Lauritsen (S) og Maja Torp (V) er begge medlem af Aalborg Byråd og satser målrettet på at nå deres vælgere med annoncer på Facebook.

De vil begge bruge halvdelen af deres budget i årets valgkamp på at købe annoncer, fortæller de i podcasten.

Afsnittet med titlen "Vi nørder valg på sociale medier" er nummer ni i en lang serie, der handler om valgkampen og fortsætter til kommunalvalget den 16. november.

Du kan lytte til alle ni episoder på Kommunen.dk:

Byrådsmedlemmer skruer op for valgkampen på sociale medier

Tre ud af ti skifter parti fra folketingsvalg til kommunalvalg

Forældre trækker deres børn op til 55 år hen til stemmeboksen

Venstre i Varde tæt på stemme-køb, da virksomhed betalte ansatte for at stemme ved opstillingsmøde

Er regionsrådvalget "det glemte valg"?

Alt for tidligt for lokale KV21-prognoser

Frank Jensen er ikke en enlig svale

Valgkampen bliver længere og længere

Valgvinden blæser med halv styrke i kommunerne