De unge skal skrive under på, at de ikke vil ryge. Til gengæld bliver de medlem af en klub, der giver fordele som særarrangementer og rabatter i forretninger. Konceptet præsenteres for kommunerne ved en konference til oktober. Kampagnen er udviklet af Kræftens Bekæmpelse.
Mere end hver fjerde unge dansker mellem 16 og 20 år ryger. Der er stort set lige så mange piger som drenge, der ryger, og selv om antallet af rygere i aldersgruppen har været svagt faldende de seneste år, er det vigtigt at arbejde for, at endnu færre børn og unge tænder den første cigaret.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.