Jobcenteret havde midt i 2007 hele 160 sager over 52 uger, i marts 2008 var tallet nede på 90 og nu på 67 sager
En ny analyse fra konsulentfirmaet Capacent konkluderer, at Jobcenter Slagelse har den højeste produktivitet, når det vedrører opfølgningen på sygedagpengesager i forhold til fem andre kommuner, som er indgået i undersøgelsen.
Analysen konkluderer samtidig i sammenligningen med fem andre kommuner, at Jobcenteret leverer en god kvalitet i sagsbehandlingen.
- Det er en rigtig fornuftig udvikling, der viser, at vi er på rette vej. For i bund og grund handler det om at holde borgeren tæt på arbejdsmarkedet og forkorte sygeperioderne uden for arbejdsmarkedet, siger udvalgsformand Villum Christensen (NA) og tilføjer: Vi skal kunne levere den rette vejledning og tilbyde redskaber til at komme tilbage på arbejdsmarkedet, så alle udnytter deres arbejdsevne. Det kan ikke nytte noget, at lade folk sejle deres egen sø. Vi skal være der med den rette vejledning og løbende opfølgning.
Analysens resultater understøttes af Jobcenterets egen måling af resultater. Slagelse Kommune havde midt i 2007 160 sager med en varighed over 1 år. I marts 2008 havde man tilsvarende 90 sa-ger over 52 uger, og helt aktuelt har Jobcentret 67 sager med en varighed over 52 uger.
De gode resultater af indsatsen i Jobcenteret er kommet frem i forbindelse med, at Slagelse Kommune har deltaget i projekt: ”Kortlægning og effektivisering af den kommunale administration”, der blev afsluttet den 30. april 2008. Formålet med at deltage i projektet har været at sammenligne udvalgte kommuners ressourceanvendelse og at angive, hvad der er den bedste praksis.
Analysen konkluderer samtidig i sammenligningen med fem andre kommuner, at Jobcenteret leverer en god kvalitet i sagsbehandlingen.
- Det er en rigtig fornuftig udvikling, der viser, at vi er på rette vej. For i bund og grund handler det om at holde borgeren tæt på arbejdsmarkedet og forkorte sygeperioderne uden for arbejdsmarkedet, siger udvalgsformand Villum Christensen (NA) og tilføjer: Vi skal kunne levere den rette vejledning og tilbyde redskaber til at komme tilbage på arbejdsmarkedet, så alle udnytter deres arbejdsevne. Det kan ikke nytte noget, at lade folk sejle deres egen sø. Vi skal være der med den rette vejledning og løbende opfølgning.
Analysens resultater understøttes af Jobcenterets egen måling af resultater. Slagelse Kommune havde midt i 2007 160 sager med en varighed over 1 år. I marts 2008 havde man tilsvarende 90 sa-ger over 52 uger, og helt aktuelt har Jobcentret 67 sager med en varighed over 52 uger.
De gode resultater af indsatsen i Jobcenteret er kommet frem i forbindelse med, at Slagelse Kommune har deltaget i projekt: ”Kortlægning og effektivisering af den kommunale administration”, der blev afsluttet den 30. april 2008. Formålet med at deltage i projektet har været at sammenligne udvalgte kommuners ressourceanvendelse og at angive, hvad der er den bedste praksis.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.