
Lige nu kører Jobcenter Esbjerg en kampagne for at få flere i arbejde. På store plakater og på bybus-reklamer ser man et ansigt og udsagn som: ?Jeg er doven? og ?Jeg er uden evner?. Ser man godt efter, opdager man det lille ord ?ikke?.
- Kampagnens overskrift er ?Fordomme er fortid?. Den er fræk og ander-ledes og vil forhåbentlig både provokere og vække til nysgerrighed og eftertanke, siger Per Fisker, direktør i Borgerservice.
Visionen for Esbjerg Kommune er, at alle skal have mulighed for at deltage i arbejdslivet. Den nye kampagne retter sig især mod virksomheder for at skaffe personer på ledighedsydelse, som venter på et fleksjob, og unge under 30 år i arbejde.
Esbjergs virksomheder med flere end fem ansatte har modtaget et post-kort og senere en brochure. Heri kan man læse om de fordele og mulig-heder, byens virksomheder har for at hjælpe en udsat borger til et arbej-de.
- I Jobcenter Esbjerg vil vi gøre op med fordomme over for bestemte grupper af borgere og om bureaukrati. Filosofien bag Jobcentret er, at der skal være én indgang for den ledige til det offentlige og én indgang for de virksomheder, der vælger at gå ind i et arrangement med os, fort-sætter Per Fisker. cgt/
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.