
- Regeringen har besluttet, at vi af hensyn til de naturmæssige værdier, som knytter sig til Gudenådalen, ikke ønsker at gennemføre den såkaldte Resendallinje, der skærer gennem dalen. Kommende generationer skal også have lov til at opleve den storslåede og unikke natur. Derfor er dette valg mellem miljø og mennesker faldet ud til fordel for miljøet, siger Flemming Hansen.
SF?s trafikordfører, Morten Homann, er ovenud begejstret for regeringens kovending om motorvejen ved Silkeborg.
- Den uvurderlige Gudenådal står til at blive reddet, og kombilinjen er den mindst ringe løsning for både miljø, trafik og vejens naboer, siger han i en pressemeddelelse.
- Det er virkelig et stort øjeblik, det her. Hvis jeg skal være helt ærlig, havde jeg ? i lyset af den lange række af borgerlige politikere, der pegede på en motorvej gennem Gudenådalen ? faktisk forventet, at regeringen ville vælge den nemme men forkerte løsning og blæse på Gudenådalen.
- Det er en rigtig og modig beslutning og en stor sejr for saglighed, borgere og miljø i motorvejsdebatten, siger Morten Homann.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.