MORSØ: For fremtiden skal Morsø Kommune ledes af en kommunaldirektør, en stabsdirektør og tre direktører med hvert sit fagområde. Det har kommunalbestyrelsen nu godkendt.
Inden for hvert fagområde oprettes der centre i stedet for afdelinger, og en række opgaver flyttes for at skabe ny synergi og sikre, at kommunens ressourcer udnyttes bedst muligt.
Desuden skal en række såkaldte fokusfora gøre det nemt og smidigt at samarbejde på tværs i organisationen med det formål at sætte borgeren eller den lokale virksomhed i centrum.
Ideen bag hvert forum er at udvælge et relevant område, der typisk ligger delt imellem områderne - eksempelvis unge i alderen 13-25 år. Det pågældende fokusforums medlemmer skal sikre, at tværfagligheden fungerer i den daglige drift, fortæller kommunaldirektør Rikke Würtz.
Desuden skal organisationen arbejde med at agere guide til kommunen for borgere og virksomheder.
- Hvis for eksempel en medarbejder fra Teknik og Miljø er på tilsyn i en virksomhed, og her får at vide, at virksomheden har problemer med rekruttering af medarbejdere eller lignende, så skal den medarbejder sikre kontakt mellem virksomheden og kommunens virksomhedskonsulenter i jobcenteret. Så får vi mulighed for at hjælpe virksomheden, hvor det er os muligt, siger Rikke Würtz.
Læs mere om organisationsændringen her.
ak
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.