På trods af klare målsætninger fra regeringen og den gældende kommuneaftale har hver tredje kommune ikke nogen strategi for, hvordan kommunens skoler bliver mere inkluderende.
Det viser en undersøgelse fra Danmarks Lærerforening, som offentliggøres i dag. Formand Anders Bondo Christensen kræver handling fra regeringen og kommunerne, og han kritiserer desuden undervisningsministeren og KL for at nøle med at få gjort folkeskolerne mere inkluderende.
- Det er helt uacceptabelt, at ministeriet og KL ikke tager ansvar for det her. Man har sagt en masse gode ting, men det er tydeligvis ikke blevet gjort nok, siger han til Politiken.
Danmarks Lærerforening har i april-maj 2012 gennemført en spørgeskemaundersøgelse blandt de 76 lokale lærerforeninger (kredse) for at kortlægge kommunernes indsats på inklusionsområdet.
tsp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.