MIDDELFART: En teknisk fejl betyder, at anslået 500-600 borgere i Middelfart ikke har fået deres forsørgelsesydelser for oktober. Kommunen fik mange henvendelser mandag og har i formiddag sendt brev til alle borgere med orientering om, at de måske ikke har fået deres ydelse, skriver Fyens Stiftstidende.
- Det er sket hos nogle af de it-leverandører, der er inde over det flow, der er fra kommunens sagsbehandling og til udbetalingen til borgeren. De arbejder på højtryk for at finde ud af, hvor flowet er gået ud af hak, siger arbejsmarkedschef Jeanette Johansen, som derfor ikke ved, hvornår problemet kan løses.
Borgere, der har akut behov for penge, får overført et lille forskud, så ingen skal gå sultne i seng. Samtidig er seks lokale banker orienteret om situationen i håb om, at de vil være forstående, hvis borgerne kontakter dem, skriver avisen.
ak
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Nyts artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Nyts artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Nyt
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.